Reis en Los Angeles (3 t/m 5 juli) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Maurice en Susan - WaarBenJij.nu Reis en Los Angeles (3 t/m 5 juli) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Maurice en Susan - WaarBenJij.nu

Reis en Los Angeles (3 t/m 5 juli)

Door: Susan & Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

05 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het is 3 juli en enthousiast springen wij om 00:45 uit bed want onze babymoon :P kan beginnen. We vertrekken om 1.15 uur in de nacht vanuit huis om richting het vliegveld in Düsseldorf te gaan. We vliegen om 6.00 uur dus dat is mooi op tijd, het voordeel is dat het lekker rustig op de weg is. We maken eerst nog een tussenstop in Frankfurt en vanuit daar vliegen we naar Los Angeles, onze eerste bestemming. We vliegen met de het grootste commerciële vliegtuig, de Airbus A380 (Maurice kan hier enthousiast van worden ;)). Elke stoel is voorzien van een beeldscherm waar films, series en live tv op gekeken kan worden zodat de vlucht van 13 uur een stukje aangenamer wordt. Laat het net zo zijn dat wij van alle stoeltjes in het vliegtuig nou net 2 stoelen hebben waarvan de schermpjes niet goed werken. Na dit aangegeven te hebben bij de steward probeert deze de schermpjes te resetten, helaas zonder succes. De steward zegt zo weer te komen met een goede oplossing voor ons. De oplossing blijkt een gratis upgrade te zijn naar een iets luxere klasse, hier kregen we werkende schermpjes en aanzienlijk meer zit/been ruimte. Rond 13.00 uur(dat is is 22.00 uur Nederlandse tijd) komen we aan in Los Angeles. We nemen een shared-ride taxi naar ons hotel in West Hollywood.

We besluiten niet te lang in het hotel te blijven omdat we niet te vroeg willen gaan slapen, maar we zijn natuurlijk al wel lang wakker op een paar korte slaapjes in het vliegtuig na. We gaan lopend richting de Walk of Fame, dit is ruim 4 km lopen maar we weten niet precies hoe de bus werkt en we hebben niet veel zin om het uit te zoeken.

The Walk of Fame is het gedeelte waar in het voetpad meer dan 2500 tegels in de vorm van een ster liggen met daarop namen van beroemdheden. Daarnaast is er ook een pleintje met hand- en voetafdrukken in betonnen tegels van enkele beroemdheden, leuk om te zien. Na een rondje te hebben gelopen hebben we wel trek en gaan we eten bij het Hard Rock Café. Maurice en Niek hebben mij in New-York jaloers gemaakt met een foto van een mega bord nacho’s, dus ik hoef niet lang op de menukaart te kijken! We bestellen er nog een ander mexicaans voorgerechtje bij (ook de nacho’s is een ‘voorgerecht’) maar we houden alsnog de helft over, maar het smaakte heerlijk! We hebben nog steeds niet zo’n zin om te kijken met welke bus we moeten dus we besluiten ook weer terug te wandelen. Maurice zijn schoenen zitten toch niet meer zo lekker dus die loopt de helft terug op zijn sokken die in het hotel wel de prullenbak in kunnen. Later dan 20.30 uur houden we niet vol maar dit is al 5.30 uur in Nederland. We hebben het dus toch nog best goed volgehouden.

4 juli – Los Angeles

Door de jetlag zijn we vroeg wakker maar we sliepen natuurlijk ook al op tijd. We hebben vandaag een dagje strand ingepland. We hebben nu toch maar even bij de receptie gevraagd hoe we daar het beste met de bus kunnen komen want het strand is toch nog wel een stukje verder. Los Angeles is de tweede grootste stad van Amerika (op New-York na), er wonen ongeveer 18 miljoen mensen en bestaat voornamelijk uit laagbouw waardoor het heel uitgestrekt is. We moeten ongeveer 45 minuten met de bus en kost nog geen 2 dollar per persoon. Wanneer we buiten komen valt het ons op dat er wel eg veel Amerikaanse vlaggetjes buiten hangen, na en kort moment beseffen we ons dat het vandaag de fourth of july is, dus onafhankelijkheidsdag in Amerika.

We gaan eerst naar Santa Monica Beach, hier is de bekende pier met een mini pretpark inclusief achtbaan, kunstenaars en muzikanten en wat souvenirwinkeltjes. Als we hier even hebben rondgekeken lopen we via een mooi pad naar het 3 km verder gelegen Venice beach. Er loopt een mooi pad langs het strand, het is warm maar er is een heerlijk wind vanaf zee. In Venice beach is meer te doen en te zien. Er is een groot skatepark, veel sportende mensen op het strand en er is een ‘muscle beach’. Er is toevallig net een bodybuilding wedstrijd aan de gang, dus dat is wel grappig om te zien. Al zijn die te bruine lichamen met glimmende strakke broekjes toch niet echt aan ons besteed. We eten wat op het strand, ik koop een hoedje tegen de zon en lopen weer terug naar Santa Monica om vanuit daar met de bus terug te gaan. ’s Avonds gaan we eten bij Saddle Ranch House, een steakhouse in Western stijl. We krijgen een tafeltje aan ‘the bull’ ( zo’n rodeo stier die rond draait en je er uiteindelijk afvalt), dit is dus wel vermakelijk tijdens het eten. Er lopen ook twee ‘cowboys’ rond die aan de tafeltjes komen zingen. Ook vanavond houden we het nog niet zo lang vol en om 21.00 uur kan ik m'n ogen toch echt net meer openhouden, gelukkig is dit nog net lang genoeg om de fourth of july vuurwerkshow te zien boven de stad. Om 5.00 uur de volgende ochtend kan ik ze niet meer dicht krijgen, de jetlag is nog wel aanwezig…

5 juli – Los Angeles

Vandaag halen we onze auto op die we pas in San Francisco weer gaan inleveren. We krijgen een mooie auto waar we de lange stukken lekker in kunnen rijden. Ik ben door de jetlag niet topfit dus we doen het vandaag lekker rustig aan, het is tenslotte vakantie!

We rijden met de auto naar het Hollywood Sign. Op internet had ik een adres gevonden waar je de letters van redelijk dichtbij kan bekijken dus hier gaan we heen en maken wat foto’s. We hadden de letters al gezien vanaf een bruggetje bij the Walk of Fame, maar dit was veel mooier! Aan de andere kant hebben we uitzicht over de skyline van Los Angeles.

We rijden nog een stukje door de heuvels van Hollywood met mooie huizen en uitzichten en gaan vervolgens terug naar het hotel. Er zit in zwembad bij het hotel, hier gaan we maar even gebruik van maken. ’s Avonds bij een mexicaan gegeten (die zitten veel hier, en dat vindt Susan niet zo erg… ) en weer op tijd op bed.

• 14 Juli 2017 - 10:21

Jannie Grooten:

hoi Maurice en Susan,
    ook mooi geschreven en leuk dat wij jullie ook kunnen volgen door Amerika.
    super leuk,
    Groetjes en nog heel véél plezier.

• 14 Juli 2017 - 12:36

Catrien:

wauwwwwwww Maurice en susan wat een mooi verslag wat fijn dat jullie zo genieten we wensen jullie nof heel veel plezier saampies knufffffffffffff

• 14 Juli 2017 - 17:15

Jantje:

Heeey Susan en Maurice. Top, ook al een zo'n mooi reisverslag, wat leuk om direct ' mee te beleven'. Enorm veel plezier en veel highlights gewenst!! Groetjes, Jantje & Anne

• 14 Juli 2017 - 18:54

Mariet:

Zo zo Maurice en Susan. Leuk geschreven en fijn dat we jullie dan beetje kunnen volgen en lezen wat jullie hebben gedaan. Hier schrijf je toch meer dan in de app. Veel plezier nog met alles wat jullie nog gaan doen. Liefs mama