Las Vegas (9 t/m 11 Juli) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice en Susan - WaarBenJij.nu Las Vegas (9 t/m 11 Juli) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice en Susan - WaarBenJij.nu

Las Vegas (9 t/m 11 Juli)

Door: susan & Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

9 t/m 11 juli – Las Vegas

We rijden vandaag naar Las vegas toe, dit is ruim drie uurtjes rijden. Onderweg komen we nog langs de Hooverdam waar we een stop maken en de brug op lopen. We zullen drie nachten in Las Vegas blijven.

In Las vegas hebben we een luxe hotel geboekt, het Planet Hollywood hotel (het hotel waar kunstmatige regen- en onweersbuien te zien zijn). De hotelprijzen vallen hier i.t.t. Los Angeles en San Francisco erg mee! Het hotel is mega en we hebben een heel mooie grote kamer met uitzicht op de Bellagio fonteinen. Nadat we de spullen op onze kamer gelegd hebben gaan we eens een kijkje nemen in het casino van ons hotel. Zo ver we konden kijken zien we speelautomaten en speeltafels staan waar met hart en ziel roulette, Blackjack en vele andere spellen op gespeelt worden. Na een klein rondje langs de gok tafel is het ons al snel duidelijk dat de gemiddelde inzet te hoog is voor ons gierige Nederlanders. Vervolgens gaan we rest van de middag lekker ontspannen bij het zwembad op de 6e verdiepping.

In de avond besluiten we een kijkje te gaan nemen in een aantal andere hotels, dit is immers de hoofdactiviteit in Las Vegas. We beginnen in het bekende Bellagio hotel en gaan vervolgens naar het even bekende caesars, hier gaan we ook voor de eerste keer plaats nemen achter de gokautomaten (op de automaten kan ook om centen gegokt worden). Na het bekijken van de prachtige fontein show van het Bellagio hotel besluiten we weer naar ons eigen hotel te gaan. Na de eerste dag is wel duidelijk geworden dat Las Vegas een groot pretpark voor volwassenen is, welke hotel je ook binnen stapt je kijkt overal je ogen uit.

De volgende dag zijn we de andere richting van de Las Vegas strip op gelopen. Hier zijn we oa naar het ‘’New York New York’’ hotel gegaan die zoals de naam het al zegt volledig in de stijl van New York is. Voor het hotel zien we meteen al de Brooklin Bridge staan en een ca. 30 meter hoog vrijheidsbeeld en is het hotel gebouwd in de stijl van een aantal bekende gebouwen in New York (empire state building, Chrysler building etc..) Boven op het hotel zien we het spoor van een achtbaan (ja een achtbaan) die zowel boven, rondom als in het hotel loopt met de nodige looping en kurkenstrekkers. Na dit allemaal bekeken te hebben gaan we naar de overkant naar het MGM Grand hotel, thematische niet zo bijzonder als het New York hotel maar wel heel erg groot. Zo groot dat wij hier verdwaald zijn en na ca. 30 minuten lopen de juiste uitgang van het hotel gevonden hadden . Wederom hebben wij de rest van de middag in en aan het zwembad rondgebracht. Na het opfrissen besluiten we naar het naastgelegen hotel ‘’Paris’’ te gaan. Meteen valt voor het hotel de Eifeltoren ( schaal 1:2) en de arc de triomph op. Binnenin zijn de straten van Parijs nagebouwd, hier hebben we een leuk Aziatische restaurant opgezocht voor een heerlijk noodle soep. Na Onze maaltijd zijn we doorgelopen naar hotel Mirage waar vanaf de straat iedere avond om 20:00 en 21:00 een grootte vulkaanuitbarsting te zien is, wederom is het showelement van het hotel van een erg hoog niveau. Na afloop van de show gaan we naar tegenovergelegen hotel dat volledig in het teken staat van Venetië. Hier zijn dan ook grachten met bootjes te vinden buiten en hotel en zelfs in het hotel. Op de weg terug naar ons eigen hotel zijn we nog door het Flamingo hotel gelopen. Dit hotel heeft een minidierentuin met diverse vogelsoorten en echte flamingo’s. En voor mij het allermooiste, er waren vijvers met enorme Japanse koi karpers.

De volgende dag hebben we nieuw record gezet op het gebied van uitslapen, tot wel 10:00 uur. Vervolgens hebben we een stevig oer Amerikaans ontbijt genomen. Na het ontbijt ging Susan terug naar de hotelkamer en ging ik mijn geluk op de proef stellen in het casino. Na veel rond gekeken te hebben besloot ik zelf maar eens plaats te nemen aan een (niet live) roulettespel. Uiteindelijk een winst van wel 20 Dollar over gehouden. Dit in een casino waar de grootste winnaars de mensen zijn met het minste verlies voelde als een hele overwining. Na een paar uurtjes tijdverdrijf in het casino zijn we wederom naar het zwembad gegaan. Ditmaal zijn we niet naar het gewone zwembad gegaan maar naar het 21+ zwembad waar een dj al luid z’n grootste hits aan het draaien was. Bij binnenkomst zagen we al vele mensen waarvan de leeftijd varieerde tussen van 21 tot 60 jaar fanatiek staan te dansen in en rondom het zwembad, een aantal had op dat moment (15:00) misschien al iets veel gedronken en waren dus al mooi in de spreekwoordelijk olie. Na een tijdje heerlijk bij het zwembad geweest te zijn (1a2 overheerlijke corona biertjes) begon het plots redelijk stevig te regenen, dit was voor ons aanleiding om naar onze kamer te gaan en ons op te frissen. Die avond zijn we nog bij een steakhouse uit eten geweest en hebben we nog even in ons eigen casino rondgehangen. Morgen gaat de reis verder naar Death Valley.

• 14 Juli 2017 - 07:05

Peter:

Mooi verhalen hoor. Ik lees ze met veel plezier en een beetje jaloersheid. Veel plezier met zijn drietjes.